fredag 2 november 2012

Månadsrapport Oktober

De två senaste månaderna har jag inte jobbat mycket på mitt extrajobb utan har fokuserat på skolan och andra privata saker. Detta har återspeglar sig i resultatet för denna månad och kommer fortsätta tills jag är klar med skolan.

Det har varit betungande att se mitt mål på +7500 kr/månad blivit totalt krossat pga dels oförutsedda händelser men även pga mig själv. +2035 kr/månad ligger jag på nu, något jag aldrig trodde skulle bli en realitet när jag satt målet. Jag har dock tagit vissa beslut om vart jag lägger min tid och jag hoppas att det ska återspegla sig i ekonomin på längre sikt. Som det ser ut nu så är linjen ”Absolut minimum” snarare ett rättesnöre som jag rör mig kring än ett golv som det var tänkt. För er som behöver hjälp med att tyda alla grafer och ord så finns en guide här.

På aktiemarknaden har inget nytt inköp gjorts och aktieportföljen har gått ned lite vilket såklart drar ned resultatet en bit. Portföljen ser dock näst intill identisk ut som föregående månad räknad i procent.

Vi får se vad den nya månaden för med sig då jag väntar på lite nyheter som förhoppningsvis kan dra upp resultatet lite. Håll tummarna för mig.

/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar